Durant estos dies
estan arribant a les cases crevillentines el rebut pe fer efectiu el pagament
de l’ Impost sobre el Vehicles de Tracció Mecànica, un impost que grava la
titularitat dels vehicles aptes per circular per les vies públiques: cotxes,
motocicletes, etc.
Aquest impost, segons
la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, és de
titularitat municipal i, per tant, és gestionat pels Ajuntaments, mitjançant
l’oportuna ordenança fiscal, aprovada pel plenari de la Corporació Local.
Segons l’ article 95 d’aquesta mateixa llei és possible aplicar bonificacions
als diferents vehicles en funció de les característiques del motor, del tipus
de combustibles i de la contaminació que emeten.
Malgrat aquesta
possibilitat, a Crevillent no s’aplica cap bonificació per aquells vehicles
menys contaminants, la qual cosa, segons EUPV-ERPV, “és una oportunitat perduda
per potenciar i fomentar l’ús de vehicles més ecològics i ambientalment
sostenibles”:
En eixe sentit, el
regidor d’EUPV-ERPV Vicent Selva, ha destacat que “la contaminació, tant la relacionada amb els gasos como amb el soroll
provinent dels vehicles de motor, és cada vegada més un problema al que cal
posar-li fre. És per això -ha remarcat Selva-, que des de l’ administració pública ha de potenciar-se l’ús d’ este
tipus de vehicles, i una de les formes de fer-ho és –ha recalcat- amb bonificacions o ajudes pel pagament d’este
impost per aquells vehicles que menys contaminen, com son els vehicles
mecànics, o els híbrids, com pasa a molts municipis que ja les contemplen a les
seus ordenances”.
D’eixa manera,
Selva ha assenyalat que “diversos
municipis ja són conscients dels avantatges que suposen este tipus de vehicles
com és l’ estalvi energètic, una millora de la qualitat mediambiental de l’
entorn urbà, a més de suposar una oportunitat per fomentar noves oportunitats
empresarials i tecnològiques, vinculades a una economia mes respectuosa amb el
medi ambient”.
Per últim, des d’
EUPV-ERPV han assenyalat que juntament amb aquesta mesura que ara proposen, el
govern local hauria de començar a fer un estudi sobre la mobilitat urbana a
Crevillent, per tal de reduir l’impacte negatiu dels vehicles a motor sobre la
vida i la salut de les persones, així com sobre el medi ambient.
EUPV-ERPV
No hay comentarios:
Publicar un comentario