martes, 29 de abril de 2014

Resum de EUPV-ERPV del plenari d'abril

Expedients de reconeixement extrajudicial de crèdits

Com ve sent habitual es paguen factures per serveis que haurien d’estar sota la regulació d’un contracte, sobre estos votem en contra. És increïble com aquesta situació ve repetint-se durant tota la legislatura. La desregulació ja sabem que beneficia. “A rio revuelto...”

Desestimació de recurs de reposició presentat per Jarditec

En este punt es desestima el recurs per a la revisió de preus que ha presentat Jarditec. Ja ens vam oposar com la resta de la corporació a esta revisió. Així seguirem fent-ho. Estes són les conseqüències de la permissivitat i la connivència del govern del PP amb segons quines empreses. Hem de recordar que fins fa poc esta empresa enganyava a l’Ajuntament cobrant per treballadors que en realitat no tenia. Cosa que el PP va voler passar per alt i perdonar esta infracció. Ara ens veiem en esta situació. Davant açò, nosaltres tenim un model de poble que explicarem per activa i per passiva, el de la gestió directa, un model que s’ha demostrat més barat, més eficient i més transparent.

Modificació RPT i reorganització de l’Àrea de Joventut i ADL

En este punt es passa un lloc de treball del Gabinet Psicopedagògic a l’ADL, decidim abstenir-nos perquè no ha quedat clar que açò no supose en un futur l’eliminació del lloc en el Gabinet Psicopedagògic. Al no tenir esta seguretat no podem permetre’ns aprovar-ho.

Designació de lletrat per al contenciós administratiu presentat per EUPV-ERPV

Arriba el punt calent del dia. S’ha de nomenar un procurador per part de l’ Ajuntament per al contenciós administratiu que ha plantejat EUPV-ERPV contra el plec de concurs per a la contractació amb l’abocador d’ABORNASA. Cal recordar que no som els únics que ho hem denunciat, també una empresa ha recurrit. La denúncia assenyala dos coses clares. La primera, determina que la distancia de l’abocador ha d’estar entre 3 i 10 km del casc urbà, baix estes condicions l’única empresa que podria optar és ABORNASA. I segona, en tot el plec no es sol·licita que l’empresa presente la llicència Mediambiental necessària per a estos fins. Açò és clarament determinant, doncs esta empresa després de tants anys de funcionament encara no té esta llicència i funciona mitjançant una pròrroga que acaba l’any que ve. Amb tot açò la nostra obligació era actuar, doncs creiem s’està atemptant contra la lliure concurrència d’altres empreses per a presentar-se, amb un plec clarament fet a mida. Per últim volem recordar que esta denúncia és diferent a la presentada davant Fiscalia Anticorrupció, encara que té punts de relació amb ella.

L’alcalde de Crevillent contesta que s’ha fet així perquè és més barat tirar la brossa en aquest abocador que està en l’àrea llindant amb el Parc Natural el Fondo. Però tot açò es desmunta amb una pregunta molt fàcil: perquè Crevillent és el 2n municipi de les seues característiques de tota la província on és més cara la factura de brossa que paga el ciutadà? Les excuses no concorden amb la realitat. 

Aprovació de la Liquidació del Pressupost 2013

Des d’EUPV-ERPV considerem una burla i una falta de respecte cap als crevillentins i crevillentines que l’alcalde de Crevillent presente com un èxit el que és un fracàs clar de la política del PP. Una política que ha significat perdre 5 milions d’euros, mentre no s’ invertix en fer de Crevillent un municipi que lluita contra la desocupació de més de 5000 persones, no sent capaços de posar en marxa un Banc de Terres, que maltracta el seu patrimoni cultural, que no té un teatre o una escola infantil, que manté uns serveis públics privatitzats, de poca qualitat i cars, on els Serveis Socials estan saturats. En definitiva un poble on el govern no es preocupa per la majoria dels ciutadans.

Mocions

EUPV-ERPV presenta una moció on demana que l’Ajuntament de Crevillent aprove sol·licitar al Ministeri de Justícia i de la Direcció General dels Registres i del Notariat que el Registre de la Propietat Immobiliària de Crevillent estiga situat a la nostra localitat.

El Registre de la Propietat Immobiliària que correspon al casc urbà i terme de Crevillent, és el nomenat número 3, i està situat a la localitat d’Elx. No només comportaria beneficis ja que facilitaria els tràmits a les notaries de la localitat, a les entitats i, sobretot, als crevillentins que necessiten registrar les seues propietats, sinó que també dinamitzaria altres locals comercials del voltant. Tot i això el Partit Popular la va tombar votant en contra al·ludint que en 1998 no va accedir el Ministeri i que van poder demanar-ho de nou fa uns anys però no ho van fer. Ens queda doncs l’interrogant de perquè no van voler demanar-ho i a més perquè no volen fer-ho ara, ja que sempre es pot tornar a demanar. Estes preguntes no van ser contestades per Loreto Mallol.

La segona moció és sobre l’obertura del CRIS presentada per Compromís. Donem suport i critiquem la política de propaganda i inauguracions sense contingut.

La última moció la presenta el Partit Popular sobre els successos al finalitzar la manifestació del 22M a Madrid. En aquesta moció decidim no participar ni del debat ni de la votació perquè considerem que l’únic que intenta és criminalitzar les Marxes de la Dignitat mesclant-les amb successos violents que no tenien a veure amb l’organització d’aquestes. 

Precs i preguntes

Com ve sent habitual no hi ha temps per a preguntes al govern, una situació que es repetix i que dificulta la tasca de l’oposició. 

EUPV-ERPV